«(¯`v´¯)_&^ SHaBaB Cool ^&_ (¯`v´¯)»
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

«(¯`v´¯)_&^ SHaBaB Cool ^&_ (¯`v´¯)»

SH@B@B COOL

الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
elfor3on
سوبر مشرف
سوبر مشرف
elfor3on

ذكر
Emploi : elfor3on.yoo7.com
Loisirs : رومانتك

مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر Empty
مُساهمةموضوع: مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر   مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 21, 2009 8:24 am

مصطلحات طحن أخــ حاجه ــر
ـــــــــــــــ
أنا جايبالكوا شوية مصطلحات منتشرة واختارت اللي غالبا بقولهم مع صحابي بس علشان الباقي يعرف
بس مصطلحات أية موز موز موز علي رأي عمرو أديب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في الامبالايز

دي يعني مثلا لما نقول الحياة في الامبالايز او المشوار ده في الامبالايز يعني المشوار ده طلع فاشوش او الحياة ليس لها معني.

اضرب واحد ...كشري,,,
ده مصطلح عسول خالص بيتقال كتير يعني هاكل هشرب من الأخر بييجي مع مصطلحات الأكل.
استمورننج

يعني اعمل ألاصطباحه يعني يا معلم تضرب كوباية الشاي المهم تظبط دماغك بطريقتك عالصبح زي ما تحب ولو مدمن تضربلك قرش كابتشينو عادي ومصدرها من اللغة الإنجليزية morning.
اوك عليكي

دي بقي مش كتير يعرفها جديدة بس حلوة بدل اوك بس بقت اوك عليك بتتقال مع الناس الرقيقة والصبيان الرقيقة بردو او المسترقه.

حبااااااال

دي بقي محدش يعرفها غير 4 بنات ودكتورة ههههه بس انا قررت انشرها المهم دي يعني شكلك وحش لما تتحرج اوي او تتحط في موقف وحش فالناس تقولك شكلك حباااااال المهم ان الكلمة دي محدش يعرف مصدرها.

بيترسم علينا

يعني الشخص ده شايف نفسة اوي وعامل فيها ياما هنا ياما هناك او فشار انا شخصيا بحب المصطلح ده وبقولة كتير لانه استخدماته كتير.

بيمرهم

يعني انت يا باشا كده لما تبقي خارج فتقوم تبوس بابا علشان كمان شوية تقولة هات فلوس ويوافق او مثلا كل شوية تطلب من زميلتك المحاضرات تتحجج أي الحجج دي اسمها تمرهما.

انزل من علي وداني

دي بتتقال للرغايين اوي يعني بيبقي واقف علي ودانك وزنان من كتر الكلام وبتسكته كده.

بتتنطط عليا

دي بنت عم بتترسم عليا بس دي ممكن يكون واحد جبان ويقولك انا هعمل وهعمل فيك انت بقي تقولة انت بق وبتتنطط عليا وكده لحد ماتوصل للدم.

فيصت
دي تدل علي كمية التعب والاجهاد بتبقي مثلا قاعد عالنت طول اليوم فلما تتعب بتقول فيصت بس انا بقي اموت واعرف مصدرها.

مبياكولش معايا

مش المقصود بيها الأكل لا دي يعني حد بيترسم بردو وانت ميهمكش منه او مش بتخاف من كده فتقولة الكلام ده ياحبيبي مبياكولش معانا معظم المصطلحات عن الناس اللي بتترسم اصلهم كتير اليومين دول.

نتسنكح

يعني نتمشي نخرج يعني بس خروج بلا هدف هنتفرج عالناس بس والمحلات.دبلره
يعني بعد الشر انك تكرر الحاجه او تعيد سنه بعد الشر عالكل وده مصدرة من كلمة دوبل اوdouble من اللغة الإنجليزية.
جبت جاز

يعني فصلت او فيصت كل ده هيه هيه بس مبحبش اقولها لان ريحتها وحشة هههههه.

[color:bd07=brown
تربنه

انا اعتقد أنها يعني دماغك تلف بس انا معرفهاش اللي يعرفها يبقي يقول بس موضعها لما تدوخ مثلا او حاجه عملتلك قلق تقول عملتلي تربنه.

سسسسسسسسسس

دي بقي بتتقال للحقد من طرف لطرف اخر يعني مثلا واحده قاعده مع خطيبها والتانية تقولها سسسسسس ال يعني ماشية معاكي بس اعتقد انها حقد عليها ههههههه
بس انا بردو بقولها ههههههه بس من غير حقد لأني مش عايزة أتخطب دلوقتي.

سلاموز ياموز
والله يخليكوا اللي يعرف مصدرها او معاناها يقول هيه شكلها مجرد كلمه شكلها حلو وتداولوها الشباب.
دوس

علي رأي عمكم حماقي لما قال دوس خد قرار بصراحة هوة حطها في موضعها الصحيح يعني من الأخر خليك جريء او لو متردد لا اعمل الحاجه هيه كده.

اسرح

دي بقي كتير بتحصل انك تسرح باللي قدامك يعني تكدب او تفضل تحكي في كلام محصلش او تقول للدكتور اصل العربية عطلت بينا دي يعني بتسرح بيه زى مارفي علي طول العربية بتعطل بيها دي صاحبتي.

موزة

طبعا كلكم هتفتكروها البنت الشيك وكده لالا انا اقصد انها نوع من الفاكهه اصفر اللون طعمه لذيذ جدا جدا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ
http://elfor3on.yoo7.com
nada
ادارة
ادارة
nada

انثى
Emploi : student
Loisirs : crossword&sodoko

مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر Empty
مُساهمةموضوع: رد: مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر   مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 28, 2009 5:37 pm

منك نستفيد ده انت بقيت مترجم كويس جدااااااا

مصطلحات شبابية اخــــ حاجه ــر
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-